פסוריאזיס 18.02.2020

אימונוגניות ושיפור במצב העור בטיפול עם ברודלומאב לחולי פסוריאזיס

מידע מניסויים בכל שלבי הטיפול בברודולומאב לפסוריאזיס: השפעת האימונוגניות של ברודלומאב על בטיחות, יעילות וטיפול חוזר

פסוריאזיס, מרפקים (צילום: אילוסטרציה)

נוגדנים כנגד תרופות עשויים להשפיע על הפרופיל הפרמקוקינטי או פרמקודינמי של טיפולים ביולוגיים ויכולים להוריד את יעילותם. מטרת המחקר הייה להעריך את השפעת האימונוגניות של ברודלומאב על בטיחות, יעילות וטיפול חוזר. מידע  מניסויים בכל השלבים של ברודולומאב בטיפול בספחת נותח.

סך הכל ב-2.7% מטופלים נמצאו נוגדנים נוגדי תרופה לאחר שימוש בברודלומאב; הנוגדנים היו זמניים ב-1.4% מהמטופלים ולא נמצאו נוגדנים בעלי יכולת נטרול. מבין המטופלים בהם נמצאו נוגדנים כנגד התרופה, 60% (3/5) דורגו 0 או 1 ב-static physician's global assessment בשבוע 12 לקבלת ברודלומאב 210 מיליגרם כל שני שבועות. 79% (1,131/1,429) מהמטופלים ללא נוגדנים דורגו 0 או 1.

כל המטופלים שחוו חזרה של המחלה וטופלו בשנית עם ברודלומאב 210 מיליגרם מדי שבועיים (באף אחד מהם לא נמצאו נוגדנים נוגדי תרופה) השיגו שיפור של לפחות 75% באינדקס Psoriasis Area And Severity, כאשר ≥90% מהם הגיבו לטיפול תוך שמונה שבועות מתחילתו. תגובות של רגישות יתר היו פחות תדירות בטיפול עם ברודולומאב בהשוואה לאינבו. תגובות מקומיות באתרי ההזרקה התרחשו ב-1.8% מהמטופלים אשר טופלו עם ברודולומאב לעומת 2% מהמטופלים אשר טופלו עם אוסטקינומאב.

המחקר היה מוגבל בכך שטיפול חוזר היה ניתן להערכה רק בניסוי שלב III אחד.

מסקנת החוקרים היתה שברודולומאב עדיף בהשוואה לטיפולים ביולוגיים אחרים מבחינת אימונוגניות ורמה גבוהה של יעילות בטיפול חוזר.

מקור:

Jerry Bagel et. al (2020) Journal of the American Academy of Dermatology DOI: https://doi.org/10.1016/j.jaad.2019.05.094

נושאים קשורים:  נוגדנים נוגדי טיפול,  ברודלומאב,  אימונוגניות,  ספחת,  פסוריאזיס,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו