טיפול פליאטיבי 15.07.2019

עלויות הטיפול הרפואי בשנת החיים האחרונה

שימוש יעיל יותר של טיפול פליאטיבי ושימוש בהוספיס מובילים לעלויות נמוכות יותר כמו גם מאפשר מתן חלופות באיכות גבוהה יותר עבור חולים בסוף החיים

מוות, תמותה. אילוסטרציה

חברות הביטוח הרפואי הפרטיות והלאומיות בעולם נאבקות כדי לשלוט בהוצאות הבריאות המתנפחות בעשור האחרון. המאבק לא פוסח גם על תכנית המבוטחים של Medicare האמריקאית, שם ישנו צורך אקוטי במחקר על אופני ניהול יעילים של אוכלוסיות החולים המבוטחים שיביאו גם לעלויות נמוכות יותר.

אחת ההוצאות המרכזיות של תכנית Medicare היא הטיפול במבוטחים זכאים הנמצאים בשלבי סוף החיים. בעבר פורסמו אומדנים שונים של עלויות הקשורות בטיפול בחולים בשנה האחרונה של חייהם הטווח הוא בין 13% ל-25%, בהתאם לשיטות והנחות מחקר שונות.

כעת, קבוצת מחקר מאוניברסיטת קליפורניה מפרסמת מחקר עדכני שבו החוקרים מנתחים את המידע העדכני ביותר של Medicare Limited Data Set כדי לעדכן מחקרים קודמים על עלויות טיפול רפואי בסוף החיים ולבחון שיטות שונות לביצוע החישוב. תוצאות המחקר פורסמו החודש בכתב העת American Journal of Hospice and Palliative Medicine.

החוקרים מציינים כי בהתבסס על ממצאיהם בניתוח הנתונים העדכני, טווח האומדנים הגבוהים יותר במחקרים קודמים המתבסס על הוצאות ב-12 חודשים אחרונים עד המוות משקף באופן מדויק יותר את העלות המלאה של שנת החיים האחרונה של  המטופל. שימוש באומדנים המתבססים על השוואת עלויות השנה הנוכחית של צאצאי המטופל עם עלויות Medicare של השנה הנוכחית מלא מייצגת באופן טוב את מלוא ההשפעה התקציבית של טיפולים רפואיים לקראת סוף חייהם של חולים.

החוקרים מדגישים כי גופים הנוטלים סיכונים פיננסיים משמעותיים, כגון תכניות Medicare Advantage וארגוני Accountable Care - ACO, מוכרחים להפחית עלויות תוך שיפור איכות הטיפול. לצורך כך עליהם ליזום תכניות כדי לנהל טוב יותר את הטיפול בחולים עם מחלה סופנית או מתקדמת.

העבודה כללה גם חישוב עלויות עבור המבוטחים הגוססים בנסיבות תחלואה שונות. חישוב זה הוביל למסקנה כי שימוש יעיל יותר של טיפול פליאטיבי ומתן אפשרות לשימוש בהוספיס מוביל לעלויות נמוכות יותר כמו גם מאפשר מתן חלופות באיכות גבוהה יותר עבור חולים בסוף החיים.

מקור:

Duncan, Ian, Tamim Ahmed, Henry Dove, and Terri L. Maxwell. "Medicare Cost at End of Life." American Journal of Hospice and Palliative Medicine® (2019): 1049909119836204.

נושאים קשורים:  מחקרים,  רפואה פליאטיבית,  מחלות סופניות,  הוספיס,  טיפול בסוף החיים,  כלכלת בריאות
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו