אלרגיה לחתולים 06.05.2019

איך הופכים חתולים להיפואלרגניים?

קבוצת חוקרים פיתחה שליטה להפחתת חשיפת האלרגן של Fel d1 פעיל מחתולים באמצעות נוגדן IgY

Fel d1 הוא האלרגן החשוב ביותר המגיע מחתולים. Fel d1 מיוצר בעיקר ברוק של החתול על מנת למרק את השיער במהלך הטיפוח העצמי של החתול ולאחר מכן הוא עובר לסביבה הביתית דרך שיער וקשקשים.

קבוצת חוקרים מ-Purina Inst בסנט לואיס בארה"ב פיתחה גישה חדשנית להפחתת החשיפה האלרגנית ל-Fel d1, הכוללת את קשירתו עם נוגדן פוליקלונאלי anti-Fel d1 egg IgY. ההשערה היתה ששיער מחתולים שניזונו מזונות המכילים anti-Fel d1 IgY יראו ירידה משמעותית ב-Fel d1 הפעיל (aFel d1). תוצאות מחקר חשוב זה פורסמו בכתב העת המדעי immunity inflammation and disease.

שיער שנאסף מ-105 חתולים שסיימו מחקר בן 12 שבועות נבדק ל-aFel d1 באמצעות ELISA. השיער נאסף ארבע פעמים במשך תקופה של שבועיים ליצירת מדד בסיס, ולאחר מכן אחת לשבוע במהלך תקופת הטיפול של עשרה שבועות שבמהלכם צרכו חתולים מזון המכיל anti-Fel d1 Ig.

רמות הבסיס של aFel d1 μg / g השתנו מאוד בקרב החתולים במחקר זה. מהשבוע השלישי, היתה ירידה משמעותית ב-aFel d1 עם ירידה ממוצעת כוללת של 47% בשבוע 10, וטווח ירידה של 33%-71% לעומת רמת הבסיס. חתולים עם רמת הבסיס הגבוהה ביותר הראו את הירידה הגדולה ביותר.

האכלת חתולים ב anti-Fel d1 Ig הצליחה להפחית בהצלחה את aFel d1 על השיער שלהם כאשר ההפחתה הגדולה ביותר שנצפתה היתה בקרב חתולים עם רמות גבוהות בתחילה. האכלה של דיאטה עם אנטי anti-Fel d1 IgY הפחיתה באופן משמעותי את Fel d1 הפעיל על השיער של החתולים.

מקור:

Satyaraj, Ebenezer, Cari Gardner, Ivan Filipi, Kerry Cramer, and Scott Sherrill. "Reduction of active Fel d1 from cats using an antiFel d1 egg IgY antibody." Immunity, inflammation and disease (2019).

נושאים קשורים:  אלרגיה לחתולים,  חתולים היפואלרגניים,  נוגדנים IgY,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו