פרקינסון 18.07.2018

עלות-תועלת של LCIG בהשוואה לטיפול סטנדרטי בחולי פרקינסון מתקדמת

האם התכשיר Levodopa/carbidopa intestinal gel למחלת פרקינסון עומד במבחן של עלות-תועלת?

נטילת משככי כאבים (אילוסטרציה)
נטילת תרופות (אילוסטרציה)

מחלת פרקינסון היא מחלה נוירולוגית מתקדמת חשוכת-מרפא, עם סימפטומים המשפיעים על תנועה, הליכה ויציבה, אשר עם הזמן מביאים להגבלה קשה בתפקוד. מחלת פרקינסון מתקדמת משפיעה בצורה משמעותית על איכות החיים של החולים ועל איכות חייהם של המטפלים שלהם.

יש אינדיקציה לטפל ב-Levodopa/carbidopa intestinal gel - LCIG כטיפול במחלת פרקינסון מתקדמת המגיבה ל-levodopa בחולים עם תנודתיות מוטורית קשה ודיסקינזיה, כאשר שילובים אחרים של תרופות לא הביאו לתוצאות משביעות רצון.

מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת Journal of Medical Economics ביקש לבחון את העלות-תועלת של LCIG בהשוואה לטיפול סטנדרטי בחולים עם מחלת פרקינסון מתקדמת.

החוקרים השתמשו במודל מרקוב על מעט להעריך LCIG בהשוואה לטיפולים סטנדרטיים בעקבה היפותטית של 100 חולים עם מחלת פרקינסון מתקדמת עם תנודתיות מוטורית קשה, מנקודת המבט של מערכת הבריאות האירית. מודלים של מצבי בריאות הוגדרו על ידי סקלת ,Hoehn & Yahr יחד עם משך הזמן במצב OFF ותמותה.

הטיפול הסטנדרטי שנבדק כלל טיפול פומי ± טיפול תת-עורי בהזרקת אפומורפין, יחד עם בדיקות שגרתיות. מידע לגבי היעילות הקלינית,  שימושיות וההסתברות לשינויים בטיפול נאסף ממחקרים שפורסמו בנושא בעבר. אומדן השימוש במשאבים נעשה ממידע ברמת המטופל ממאגר ה-Adelphi 2012 UK, עם עלויות  מבוססות על כלכלת אירלנד. אופק הזמן נקבע ב-20 שנים. עלויות ותוצאות הופחתו ב-4%.

נתונים סטטיסטיים: יחס העלות-תועלת האינקרמנטאלי של  LCIG בהשוואה לטיפול סטנדרטי היה 26,944€ לשנת חיים מתוקן איכות (QALY) (סך כל העלויות ו-QALY  של LCIG  בהשוואה לטיפולים הסטנדרטיים: 537,687€ בהשוואה ל-514,037€ ו-4.37 בהשוואה ל-3.49, בהתאמה). LCIG עמד במבחן של עלות-תועלת לסף השתתפות עצמית של 45,000€. המודל נמצא רגיש ביותר לעלויות של העלויות עבור מערכת הבריאות הציבורית.

סיכום: לאור הממצאים מסכמים החוקרים ש-LCIG עמד במבחן של עלות-תועלת בהשוואה לטיפולים סטנדרטיים בחולים מחלת פרקינסון מתקדמת.

מקור:

Lowin J, Sail K, Baj R, Jalundhwala Y, Marshall T, Konwea H et al. The cost-effectiveness of levodopa/carbidopa intestinal gel compared to standard care in advanced Parkinson’s disease. Journal of Medical Economics. 2017;20(11):1207-1215.

http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13696998.2017.1379411

נושאים קשורים:  מחקרים,  עלות-תועלת,  Levodopa/carbidopa intestinal gel
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו