מחקרים 22.06.2016

פרסבינזליס

סקירת ספרות עדכנית מסכמת את השינויים במערכת הנזלית בגיל המבוגר. החוקרים מציעים את המונח Presbynasalis לתיאור תהליכי ההזדקנות של האף, גתות הפנים וחוש הריח

(sinuses (shutterstock

הזקנה אינה פוסחת גם על המערכות הנזליות וגתות האף. חוקרים מאוניברסיטת אטלנטה סקרו את הספרות העדכנית כדי לסכם את גוף הידע אודות הזדקנות האף והסינוסים, התוצאות פורסמו לאחרונה בכתב העת International Forum of Allergy & Rhinology.

לטובת המחקר נסקרו מאגרי מידע רפואי מובילים ולוקטו עבודות רלוונטיות לנושא שפורסמו משנת 1996 ועד היום. מ 50 מאמרים שנבחרו עולות המסקנות הבאות:
שיעורי ההארעות של נזלת לסוגיה עולה עם הגיל. נפח חללי האף גדל אך תלונות על גודש וקושי בנשימה דרך האף שכיחות יותר במבוגרים, זאת ככל הנראה הודות לשינויים ניווניים ברירית האף וברקמות הנזליות. חוש הריח מתקהה עם הגיל ובמקרים מסוימים קהות חושית זו מבשרת על תהליכים נוירוקוגניטיביים ניווניים. הטיפול בסינוסיטיס, לרבות ניתוח בעת הצורך, יעיל ובטוח גם באנשים מבוגרים.

לסיכום, מערכות האף עוברות שינוים גיליים שמומלץ להכיר, החוקרים מבקשים לטבוע את המונח פרסבינזליס Presbynasalis לתיאור מכלול תהליכי ההזדקנות של האף, גתות הפנים וחוש הריח.

מקור:

Int Forum Allergy Rhinol. 2016 Jun 9. doi: 10.1002/alr.21787. [Epub ahead of print]
Presbynasalis. DelGaudio JM1,2, Panella NJ2.

ערך: ד"ר צבי שליטנר

נושאים קשורים:  מחקרים,  אף,  סינוסים,  גתות,  נזלת,  חוש הריח,  אלרגיה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו