מחקרים 24.04.2015

שינויים אפיגנטיים הקשורים בהתפתחות של אסתמה ומחלות אלרגיות

מחקר גנטי משותף של צוות חוקרים מבריטניה, ארה"ב, קנדה ושוודיה עשוי להוות בסיס לטיפולים חדשים לאסתמה ולמחלות אלרגיות

אסתמה (צילום: אילוסטרציה)

אימונוגלובולין Eי (IgE) הוא מדיאטור מרכזי בתגובה דלקתית אלרגית (אטופית). טיפולים המכוונים כנגד IgE מקלים תסמינים של אסתמה אלרגית וקדחת השחת. אולם עד כה, לא נחקרה הגנטיקה הקשורה בפעילות של IgE, במטרה לאתר טיפולים שיתערבו ברגולציה של IgE.

תחילה בדקו החוקרים אם ישנו קשר בין רמת המתילציה (תהליך שמטרתו להשתיק גנים) בגנים מסוימים לבין רמת ה-IgE, תוך שימוש בדגימות דם של 355 משתתפים הסובלים מאסתמה.

החוקרים מצאו קשר חזק בין רמת מתילציה נמוכה ב-34 גנים לבין IgE. הגנים הללו היו אקטיביים יותר בצורה משמעותית אצל אלו שסובלים מאסתמה. הגנים הללו קשורים בקידוד של תוצרים איוזינופיליים, מדיאטורים דלקתיים פוספוליפידיים, פקטורי שיעתוק ספציפיים וחלבונים מטוכונדריאליים.

החוקרים ביצעו ולידציה של הממצאים במתנדבים נוספים עם וללא אסתמה. החוקרים אישרו, שמתילציה באזורים הספציפיים שנמצאו במחקר היתה שונה באיוזינופיליים שנלקחו ממתנדבים עם וללא אסתמה ועם רמות גבוהות של IgE.

לטענת החוקרים, הממצאים ממחקר זה מאפשרים לאתר מטרות טיפוליות חדשות לאסתמה אלרגית ולמחלות אלרגיות נוספות.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Liang L, Willis-Owen SAG, Laprise C, et al. An epigenome-wide association study of total serum immunoglobulin E concentration. Nature. 2015. Published Online 18th February.

נושאים קשורים:  מחקרים,  IgE,  גנטיקה,  שינויים אפיגנטיים,  אטופיה,  אסתמה,  אלרגיה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו